Sire op de buitenwip 2018

OP 13 mei 2019 schoot onze confrater Braeckeveldt Josue zich sire.

Sire Van Daele Franky

Onze Deken Van Daele Franky heeft zich Sire geschoten voor het sizoen 2018-2019.

In de tweede ronde schoot Franky de Sirevogel af waarna niemand er nog in slaagde om datzelfde te doen. Proficiat Franky

De kampioenen op de buitenwip 2018 zijn Keizer Geleyn Ronny bij de grote vogels en Tyttens Dirk bij de kleine vogels.

Nieuwe Sire 2017 - 2018 is geworden Guido De Beuselinck onze gewaardeerde Hofmeester. Op maandagavond 16 oktober 2017 slaagde Guido erin zich tot Sire te schieten. In de eerste ronde schoot Guido de Sirevogel af waarna geen enkele confrater er nog in slaagde om de Sirevogel neer te halen. Proficiat Guido

De kampioen 2017 op de buitenwip is zowel bij de grote vogels als de kleine vogels Rene Decoster.

De kampioenen van het seizoen 2016-2017 zijn :

Grote vogels - Stadhouder Franck Marcel

Kleine vogels - Hofmeester De Beuselinck Guido

Blauwe vogel - Keizer Malengier Francis

Onze jongste schutter Jari heeft zich op 17/10/2017 na een hevig duel met Marc VHS tot Sire geschoten

André Blanckaert is onze sire 2014 - 2015

Maandagavond 27 oktober 2014 hadden zich een aantal confraters aangeboden om de strijd aan te gaan met de uittredende sire Gerrit. Nadat de sire zijn ereschot gegeven had ( dat er spijtig genoeg naast ging) kregen we een korte maar spannende kamp over een zestal ronden. In de zesde ronde slaagde André erin om de hoofdvogel naar te halen en doordat hij de laatste schutterin de rij was, was hij meteen onze nieuwe Sire. Proficiat André. Zie foto.

Opening seizoen 2014-15

Onze kerstman.

Wie kent deze personen?

In de fotocollectie van de Kon. Heemkundige Kring Maurits van Coppenolle zit een foto met achteraan de vermelding Willem Tell 1952.

Eén persoon is al bekend namelijk de persoon links op de foto. Dit zou notaris Andre Van Damme zijn.

Nieuwe Sire 2013-2014

Maandagavond 28 oktober 2013 hadden we de Keizer- en Sireschieting.

De mogelijkheid bestond dat confrater Andre Blanckaert zich voor de derde maal tot sire schoot en zich zodoende tot keizer van de maatschappij kroonde. Dat zou dan een vierde keizer opleveren.

Waren het de zenuwen die Andre parten speelden? Over drie ronden was Andre er niet éénmaal ingeslaagd de hoofdvogel neer te halen. Twee andere confraters haalden de hoofdvogel wel tweemaal neer. Dit waren Gerrit Lambert en Guido De Beuselinck. Deze beide confraters hadden dan nog acht ronden nodig tot Gerrit erin slaagde om zich tot Sire van de maatschappij te kronen.